פעילות גופנית וסכרת מה הקשר?

סוכרת הינה מחלה שגורמת לכך שקיים ריכוז גבוה בדם ובשתן של גלוקוז. יש כיום שלוש סוגים שונים של סוגרת: סוכרת 1, סוכרת 2 וסוכרת בהריון. לכל הסוגים יש השלכות ובעיות דומות, אבל הסיבות למחלה משתנה מפלג אוכלוסייה אחד לאחר. עם זאת, כל בעיות הסוכרת, נגרמות על ידי בעיה כלשהי של הגוף ביצורו של הורמון האינסולין או בקליטתו. הסוכרת יכולה לגרום לבעיות רבות, לרבות מחלות קשות כדוגמת טרשת עורקים, אי ספיקת כליות, בעיה במחזור הדם ברגליים שיכולה להביא לכריתתם, עיוורון ועוד בעיות אחרות.

אחת מדרכי הטיפול החשובות ביותר במחלת הסוכרת הינה פעילות גופנית. מדובר על דרך טיפול וכן גם על דרך למניעת המחלה, שכפי שהבנו, עשויה לגרום לסיבוכים רבים. היתרונות של פעילות גופנית לחולי סוכרת לדוגמא יכולים להתבטא בכך שיש שיפור באיזון ברמת הסוכר בדם, ירידה במשקל, הורדת הסיכון לסיבוכים והפחתת מתח שתורמת לאיזון הסוכר.

הפעילות הגופנית המומלצת לטיפול ומניעה של סוכרת הינה פעילות אירובית (ריצה קלה, הליכה, אופניים) בעצימות בינונית, מומלץ להתאמן כ-4 פעמים בשבוע באימונים שאורכם 40-60 דקות. חשוב מאוד, במידת הצורך להתייעץ עם רופא כיצד לבצע את האימונים, מתי לא לבצע אותם וכדומה, שכן במהלך האימונים עשויים לווות צניחת סוכר.

תדרגו את הכתבה הזאת