סוד הבריאות של ממלכת הקטניות

לשבוע ולאכול עוד!

קטניות הפכו מזמן להיות מוצר מומלץ על ידי תזונאים ודיאטנים. הם מחליפים בהצלחה את הדגן, וטובים מאד לירידה במשקל. ערכם התזונתי הגבוה הופך אותם למועדפים על ידי צרכנים רבים.

 

מה נכלל בתוך סוד הבריאות של ממלכת הקטניות?

קטניות זו משפחה רחבה שיש בה הרבה סוגים, בין הבולטים שבהם נמצא את –

  • שעועית לסוגיה השונים: בתרמילים כמו ירוקה ואדומה, או שעועית לבנה וחומה.
  • אפונה
  • חומוס
  • פול
  • עדשים
  • סויה

 

סוד הבריאות של ממלכת הקטניות

הסיבה שקטניות הפכו להיות סוד בריאותי הוא בגלל ערכם התזונתי הגבוה עם מיעוט הקלוריות שבהם. יתרונותיהם של הקטניות הם:

  • חלבון – קטניות מכילות חלבון צמחי באיכות גבוהה מאד. עם זאת אין זה חלבון מלא לכן כדאי להוסיף למנת הקטניות גם מנה של פחמימות כמו אורז תפוחי אדמה פתיתים וכדומה. כך מקבלים מנה מושלמת ותזונתית.
  • ללא שומן – משפחת הקטניות לא מכילה עודף של שומן שאינו בריא.
  • סיבים תזונתיים – קטניות מכילות הרבה סיבים שטובים לעיכול ומשפרים את המערכת.
  • ברזל – קטניות עשירות בברזל החשוב מאד למערכות רבות, חיזוק ואנרגיה.
  • טריות – קטניות אינן מתקלקלות במהירות ואין בהם חשש של מזון מקולקל, נגוע או שאינו טרי.
  • ויטמינים – בעיקר משפחת הויטמינים של B1, B2 שתפקידם לשמור על הלב והריאות שלנו, וגם עוזרים לנו להרים את מצב הרוח.
  • ללא תעשיה – התזונה בת ימינו מתאפיינת בעודף של אוכל תעשייתי. קטניות הם מאכל עממי וטבעי, שיד אדם כמעט לא נוגעת בצורתם המקורית.

 

תרומת ממלכת הקטניות

משפחת הקטניות היא גדולה, וכל זן תורם חלק אחר לתזונה. נזכיר למשל את האפונה והעדשים שיש בהם סוכר בכמות נמוכה מאד אך עם זאת יש בהם הרבה נוגדי חמצון. השעועית כדוגמא נוספת תורמת לגוף חומצה פולית. דוקא הסויה מכילה שומן מסוג אומגה 3 שהיא מומלצת ומשפרת מערכות גוף רבות ולכן כדאי לצרוך אותה כתחליף לבשר וכדומה.

כדאי מאד לבסס את התזונה היומית על קטניות, ועכשיו כשאתם יודעים את סוד הבריאות של ממלכת הקטניות, מוכנים להצטרף?

תדרגו את הכתבה הזאת