למה כדאי לאכול עדשים ירוקות?

העדשים הירוקות הינן חלק ממשפחת הקטניות. קיימים מספר סוגים של עדשים, עדשים ירוקות, עדשים כתומות ועדשים שחורות כאשר לכל סוג יש את היתרונות שלו ואת התרומה שלו למערכת החיסונית שלנו. אם כך, מה היתרון הגדול באכילת עדשים ירוקות ומהו ההבדל בין צבעי העדשים השונים?

על העדשים

העדשים הן קטניה עשירה בחלבון, סידן, חומצה אמינית, ויטמין A וויטמינים B ו- C. העדשים הירוקות בריאות וטעימות, גם לאחר הבישול הן שומרות על צורתן הטבעית, המרקם שלה רך יותר מעדשים שחורות והן מתאימות למגוון רחב ביותר של תבשילים, מרקים, סלטים, קציצות ועוד…  העדשים הירוקות מכונות לעיתים גם "עדשים חומות", הגוון של העדשים נע בין ירוק לחום.

 

מהם היתרונות באכילת עדשים ירוקות?

  • מקור חלבון – ב 100 גרם עדשים ירוקות יש 25 גרם חלבון – העדשים הם מקור החלבון כמעט הכי עשיר במשפחת הקטניות ולכן הן מאוד נפוצות אצל אנשים שלא אוכלים בשר ועוף.
  • קלוריות – העדשים נטולות שומן והערך הקלורי שלהן מאוד נמוך. הן עשירות בסיבים תזונתיים שגורמים לנו תחושת שובע לאורך זמן ולכן מומלץ בזמן דיאטות לאכול עדשים ירוקות. הן גם טעימות וגם משביעות.
  • כולסטרול רע – העדשים מפחיתות את הכולסטרול הרע בגוף (LDL) מכיוון שהן מלאות בסיבים תזונתיים.
  • עיניים – אחד היתרונות היותר בולטים של העדשים הירוקות הוא המצאות כימיקל צמחי בשם לוטאין המסייע בשמירה על העין ומונע את ההזדקנות שלה. הלוטאין מגן על עדשת העין מפני נזקים כאלה ואחרים.
  • סיבים מסיסים – העדשים עתירות בסיבים תזונתיים אשר כלולים בהם גם הסיבים המסיסים. תפקידם של הסיבים המסיסים הוא להפחית את כמות הכולסטרול בגוף, איזון לחץ הדם ושמירה על גמישות כלי הדם. בין היתר הסיבים המסיסים תורמים להפחתת הסיכון לחלות במחלות לב, סרטן ועוד…
  • מערכת עיכול – עדשים ירוקות תורמות להסדרת פעילות המעיים ומונעים עצירויות. העדשים תורמות לתקינותה של מערכת העיכול ופעילות המעי.
  • סוכרתיים – העדשים הירוקות הן בעלות אינדקס גליקמי נמוך. ככל שפחמימה מתפרקת מהר יותר הגוף צריך לפרק סוכר במשך זמן קצר יותר. לכן, לסוכרתיים יהיה מומלץ לצרוך מזונות בעלי אינדקס גליקמי נמוך.

 בישול

את העדשים, בניגוד לסוגים אחרים של קטניות אין צורך להשרות במים לפני הבישול כיוון שהן קטניות קטנות. תוכלו להרתיח במים ולאחר ההתרככות להעביר את העדשים או אם מדובר בתבשיל עם נוזלים תוכלו להכניס את העדשים כבר מתחילת הבישול. אין צורך לבשל את העדשים במים רותחים עם שמן ומלח. את המלח נוסיף בתום הבישול כיוון שהוא מעכב את התרככות העדשים.

 

יש לדעת

אכילת עדשים ירוקות או אחרות אינה מומלצת לאנשים עם מחלות בכליה או לחולי גאוט. לפני אכילת העדשים יש להתייעץ עם מומחים לגבי הכמות התקינה אותה תוכלו לצרוך.

כתבות נוספות במגזין:

חיסכון

חיסכון? מדריך לסוגי חיסכונות

מדריך לסוגי החיסכונות הפיננסים הנפוצים בבואנו לחסוך כסף לטווח הארוך, אנו ניצבים בפני מגוון רחב של אפשרויות ואפיקי חיסכון. אבל מה הם בעצם סוגי החיסכונות

כל היתרונות של קפסולות נספרסו

כל היתרונות של קפסולות נספרסו

הדעות לגבי קפסולות קפה חלוקות. יש כאלה להם הכי חשוב להכין קפה בצורה נוחה ומהירה, בעוד אחרים מאמינים שגם הקפסולה הכי איכותית לא יכולה להשתוות

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן